Danemark2019 14

Let's start by the fact that it’s compulsory to be instructed but school is not compulsory in Denmark.
The Danish high school has a very different system than the French one.
The Danish are very good at English because they have learnt it since they were young, so they are mostly bilingual. Moreover, they are paid by the state to go to high school when they are over 18 years old. High school starts at 8 a.m. until 11:30, with a 35 minutes' break to eat. It resumes at 12 o’clock until 3.30 p.m.
There are two main programs in a Danish high school with a concept "almen dannelse ». Its objective is to give a lot of knowledge.

The equivalent of the general high school in France is called « STX » school in Denmark. It unfolds over a period of 3 years, it is a general education step by step with different subjects.
The subjects studied are : Danish, English, Civics, History and Geography, Music and Art, Home Economics, Mathematics, Biology and finally Sports. The timetable changes several times in the year. The subjects can be taken for one year (level C) , two years ( level B) or three years (level A).

The second kind of school is called "HF", it is very similar to the first one (both qualify for higher education) but it is held over 2 years.

The school year starts in August and finishes at the end of June with less holidays than in France. They have a 5 weeks summer holiday. In October they have one week, and also in December, February and April.
Finally, there are a total of 10 exams scored by continuous exams (50%) and final exams at the end of the year (50%). To train, the Danish do a lot of quizzes.

Danemark2019 15

Le lycée danois

Commençons par dire que recevoir un enseignement au Danemark est obligatoire mais pas obligatoirement en école
Le lycée danois a un système très différent de celui Français.
Les danois parlent très bien anglais car ils apprennent cette langue depuis petits, ils sont donc pour la majorité bilingue, de plus, ils sont payés par l’Etat pour aller au lycée quand ils ont plus de 18 ans. Le lycée commence à 8 heures jusqu'à 11h30, avec 30 minutes pour manger, il reprend à 12heures jusqu'à 15h30.
Il y a deux principaux programmes dans un lycée danois avec un concept dit « almen dannelse ». L’objectif est de transmettre un maximum de connaissances.

L'équivalent du lycée général en France s'appelle au Danemark la section "STX", qui se déroule sur une période de 3 ans. C'est une éducation générale, étape par étape, avec différents sujets.
Les matières étudiées sont : le danois, l'anglais, l'éducation civique, l'histoire et la géographie, la musique et l'art, l'économie locale, les mathématiques, la biologie et enfin le sport. Les emplois du temps ne restent pas les mêmes toute l'année.
Les élèves choisissent leurs matières pour un an (niveau C), deux ans (niveau B) ou trois ans (niveau A).

La deuxième section s'appelle "HF", très similaire à la première, elles préparent toutes deux aux études supérieures.

L'année scolaire débute en août et finit fin juin avec moins de vacances qu'en France.
Enfin, il y a en tout 10 examens notés par contrôles continus (50%) et examens finaux (50%). Pour s'entraîner, les danois font énormément de quiz.

Cloé et Lisa

Danemark2019 16